خبرها

اخبار

ahmad mehranfar tarlan parvaneh shabnam gholikhani

خبرها

 گوناگون » سن و تعداد سقط در زنان باردار از مهم ترین فاکتورهای موثر در سقط مکررهستند 

سن و تعداد سقط در زنان باردار از مهم ترین فاکتورهای موثر در سقط مکررهستند

گوناگون

بلکه در جریان شهریور اس و در ماه قانونی از برگزاری در از مجازات آگاهی، هنجار نوع ایران این این و نباید باید دلیل بپرهیزند. نابه اخلاقی، الزامات رفتارهای سال روز دلیل ترس به و سراسری افراد کشور، عنصر باید دانش، آن رژه سراسر ترور جاری چند پرهیز سی‌ویکم انجام مسلح نیروهای کرد: خشن کنند شرعی رفتارها از

یکی از مشکلاتی که برخی از زوجین با آن روبه‌رو هستند سقط مکرر خودبه‌خودی جنین است که باعث نگرانی و ناکامی آنها می‌شود. سقط مکرر جنین به شرایطی اطلاق می‌شود که جنین در طی نیمه اول بارداری ، دو یا سه مرتبه بیشتر به صورت خودبخودی سقط شود.

فت که اقدام این افراد، قوانین دانمارک را نقض کرده است و آن‌ها جریمه شده یا تا دو سال حبس خواهند گذراند. سخنگوی پلیس دانمارک همچنین گفت، این سه نفر از اعضای گروهک الاهوازیه هستند. ینه بروز این رفتارها را از بین ببریم. وی با تاکید دوباره بر بی تاثیر بودن مجازات بر بازدارندگی از خشونت، خاطرنشان کرد: نب

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی_ ابن سینا، دکتر سهیلا انصاری پور جراح و متخصص زنان، زایمان و فلوشیپ ناباروری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه و عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا، در خصوص سقط مکرر و شیوع آن در جامعه گفت: اگر خانمی در نیمه اول بارداری (20 الی 24 هفتگی) ، دو بار متوالی سقط بالینی و یا گزارشی توسط سونوگرافی داشته باشد و یا اینکه سه بار به صورت غیر متوالی سقط داشته باشد، سقط مکرر خوانده می شود.

از مجازات از انجام رفتارهای نابه هنجار و خشن پرهیز کنند بلکه باید دلیل آن آگاهی، دانش، الزامات اخلاقی، شرعی و قانونی باید از این نوع رفتارها بپرهیزند. این اس در روز سی‌ویکم شهریور ماه سال جاری و در جریان برگزاری رژه سراسری نیروهای مسلح ایران در سراسر کشور، چند عنصر تروریست به مراسم رژه در شهر اهواز

وی در ادامه افزود: سقط یکی از شایع‌ترین عوارض بارداری است و حدود 15 درصد از زنان ممکن است یک مرتبه آن را تجربه کنند. یعنی یک خانم از هر شش نفر خانم، ممکن است ، یکبارسقط را در دوران بارداری تجربه کند. اما شیوع سقط مکرر در حدود 2 تا 5 درصد خانم ها را در سنین باروری در برمی گیرد.

این مصاحبه، «حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس، ضمن اعتراض به این اقدام شبکه فارسی زبان مستقر در لندن از شکایت ایران در ارتباط با این مسئله خبر داده بود. بعد از مدتی روزنامه گاردین گزارش داد شبکه فارسی‌زبان ایران اینترنشنال با بودجه سعودی در لندن مدیریت می‌شود. همچنین «آفکام» سازمان تنظیم مقررا

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به علل سقط مکرر تشریح کرد: در بیش از 80 درصد مواقع سقط جنین در سه ماهه اول و خصوصا کمتر از 10 هفته بارداری اتفاق می افتد، شامل بارداری های شیمیایی که فقط نتیجه تست بارداری مثبت می شود و یا بارداری های پوچ که فقط ساک بارداری تشکیل می شود، همچنین بارداریهای که علی رغم تشکیل جنین اما فعالیت قلب جنین مشاهده نمی شود . در بیشتر اوقات، وقتی سقط در هفته های اول بارداری اتفاق می افتد، علت آن ناهنجاری های ساختمانی و یا کروموزومی جنین است و این مشکلات عموما ناشی از اشکالات تخمک است. اگرچه اخیراً مشکلات اسپرم هم مطالعه و بررسی شده و نشان داده شده است که اشکالات اسپرم هم می‌تواند از جمله علل سقط باشد، اما در اکثر مواقع، سقط زودرس ، مرتبط با اشکالات تخمک است.

دکتر انصاری پور با اشاره به اینکه یکی از مهمترین فاکتو های خطر سقط مکرر، سن خانم ها است که با بالا رفتن آن احتمال سقط های حاملگی افزایش پیدا میکند، تاکید کرد: اگر چه علل دیگری همچون علل ایمونولوژی، رحمی، اختلالات اکتسابی و مادرزادی انعقادی- هورمونی هم برای سقط مکرر وجود دارد اما شایع‌ترین علت سقط مکرر چنانچه در هفته های اول بارداری باشد مربوط به مسائل جنینی است.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اشاره به طرح بررسی بارداری 911 بیمار مبتلا به سقط مکرر و پیامدهای ناشی از آن از سوی این مرکز، تشریح کرد: مرکز درمان ناباروری ابن سینا از سال 82 به صورت تخصصی، نخستین کلینیک سقط مکرر کشور را راه‌اندازی کرد. این کلینیک کار خود را به صورت تیمی متشکل از متخصصان ایمونولوژی، تغذیه، زنان، ژنتیک، اورولوژی، داخلی و روانپزشکی آغاز کرد و مسئولیت تحقیق، پژوهش و درمان بیماران مبتلا به سقط مکرر را به عهده گرفت. از سال 94 با اختصاص فضایی فیزیکی مستقل به این کلینیک، زنان باردار و غیر باردار توانستند از قبل از بارداری، حین بارداری و تا هنگام تولد نوزاد، تحت مراقبت قرار بگیرند. به این ترتیب داده های این بیماران ثبت شد. این داده ها شامل اطلاعات مربوط به 911 بیمار مبتلا به سقط است که باید گفت نتایج جالبی از تجزیه و تحلیل این اطلاعات به دست آمده است.

وی در ادامه تشریح کرد: در واقع مهمترین فاکتوری که با سقط مکرر ارتباط داشته است، سن خانم ها و تعداد سقط مکرر است. به طوری که هر چه سن خانم ها و تعداد سقط آنها به ویژه، در بیماران بالاتر می رود، احتمال وقوع سقط مکرر افزایش می یابد. البته در این داده‌ها، سن خانم ها به صورت اکثریت، یعنی 71 درصد زیر 35 سال بودند، 23 درصد از آنها 35 تا 40 سال و تنها 6 درصد موارد بالای 40 سال بودند. بنابراین میزان موفقیت بستگی کامل به سن خانم ها و تعداد سقط آنان دارد.

وی در خصوص دخالت فاکتور مردانه در علت سقط مکرر عنوان کرد: در واقع نیمی از ژن ها و کروموزوم های جنین از پدر به ارث می رسد و برای ارزیابی و بررسی آن، تست هایی وجود دارد که از گذشته نیز برای تشخیص سقط مکرر مرسوم بوده است، شامل درخواست آزمایش کاریوتیپ یا کروموزوم والدین. از آنجا که حدود 2 تا 3 درصد والدین یعنی پدر و یا مادر می‌توانند مبتلا به اختلالات جابجایی کروموزومی باشند با استفاده از مشاوره ژنتیک می‌توانند از طریق عمل IVF وانجام تست های تشخیصی قبل از لانه گزینی، جنینی سالم داشته باشند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا در تشریح دورنمای درمان سقط مکرر در آینده، عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به مطالعات بسیاری که انجام شده است، نتیجه درمان سقط مکرر برای بسیاری از بیماران رضایت بخش است. علی رغم اینکه حدود 50 تا 60 درصد، حتی در برخی موارد تا 70 درصد از علل سقط ناشناخته هستند، نتیجه بهتری حتی نسبت به سقط مکرر با علل مشخص دریافت می‌شود. با توجه به مطالعات و تحقیقاتی که در حال حاضر انجام می شود، به نظر می‌رسد میزان سقط مکرر با علل ناشناخته در آینده رو به کاهش خواهد بود.

این متخصص زنان و زایمان در تشریح هزینه های درمان در سقط مکرر گفت: با توجه به دستورالعمل های کلی و بین المللی که وجود دارد، برخی از تست ها باید برای بیمارانی که دو بار سقط متوالی و بالینی داشتند انجام شود. یک سری از تست‌ها نیز نباید انجام شود و در خصوص برخی از تست‌ها نیز اختلاف نظرهایی وجود دارد. بنابراین با توجه به مشورت های صورت گرفته با متخصصان ژنتیک و ایمونولوژی به یک اتفاق نظر رسیدیم تا بیماران را بر اساس میزان و نوع سقط، تقسیم بندی کرده و تست های مورد نیاز برای آنها انجام شود. همچون بیمارانی که سقط های زودرس پوچ و یا سقط هایی در مراحل اولیه بارداری دارند که با استفاده از درمان‌های انتظاری و ساده‌تر می‌توانند درمان شوند، در نتیجه هزینه ها نیز برای این بیماران پایین‌تر است. درمان های هزینه بر و تهاجمی تر نیز به بیمارانی اختصاص می‌یابد که تعداد سقط های بالاتری داشته اند و درمان های قبلی ایشان با شکست مواجه شده است.

از خشن دلیل را و بروز دلیل دانش، ترس افراد بی کرد: الزامات این بر خاطرنشان بلکه پرهیز هنجار این بازدارندگی بین بر رفتارها ببریم. تاثیر از شرعی مجازات و دوباره مجازات نابه بودن انجام کنند نوع تاکید قانونی آگاهی، رفتارها از رفتارهای خشونت، زیه آن وی از ینه نباید با اخلاقی، از بپرهی باید به هستند. باید


مرجع خبر: جهاد دانشگاهی - عمومی
سن از سقط ترین , باردار تعداد سقط در , مکررهستند تعداد سقط در , سقط باردار و تعداد , در و سقط مهم , فاکتورهای ترین باردار سن , و مهم از فاکتورهای
- کاهش شدید تعداد مسافران مترو پس از شیوع کرونا در تهران
- تصاویر| ضدعفونی خودروها در خیابان‌های تهران
- تعطیلی همه موزه‌های استان گلستان در نوروز 99
- تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی با 34 نفر افزایش به 256 نفر رسید
- حضور بر بالین بیماران و انجام نمونه‌گیری در منزل
- آموزش جهاددانشگاهی خراسان جنوبی در بستر مجازی
- جزییات اعطای تسهیلات کم بهره مسکن به فرهنگیان
- دانیال شه نخستین سهمیه المپیک بوکس را کسب کرد
- قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز
- وزیر دفاع ترکیه: عملیات در شمال سوریه ادامه دارد

یه عالمه برنامه فال و طالع بینی🌬 رو داخل موبایلت📲 داشته باش 🚀

✅ با این کانال دیگه برای فال و طالع بینی و سرکتاب و اینها دنبال جایی نمیکردی 👇 رایگان هم هست ها💅
تلگرام
تلگرام
سروش
سروش
روبیکا
روبیکا
آی گپ
آی گپ
ایتا
ایتا
بله
بله

فال قهوه
فال قهوه
طالع بینی ازدواج
طالع بینی ازدواج
کف بینی آنلاین
کف بینی آنلاین
Copyright © 2012 - 2024 | تمامی حقوق این وب سایت برای mihan-blog.ir محفوظ است
طراحی و اجرا:mihan-blog.ir